دانستنی ها, مجله

ساختمان تجارت جهانی نیویورک

برج تجارت جهانی یک نیویورک
تاریخچه ساخت ساختمان جدید مرکز تجارت جهانی یک

کار ساخت ساختمان تجارت جهانی نیویورک در سال 1966 آغاز شد و در سال 1977 ساختمان هر دو برج توسط راکفلرها به پایان رسید. این دو برج تا پیش از ساخت برج ویلیس در شیکاگو، بلندترین ساختمان‌های جهان بودند که در چهارم آوریل 1973 مجموعه هر دو برج و ساختمان میانی آنها افتتاح شد. در آن زمان گفته می‌شد، که برج‌های دوقلو طوری ساخته شده‌اند که حتی پس از برخورد یک بوئینگ 707 نیز پابر جا می‌مانند. این نوع هواپیما که به موتور جت مجهز است، می‌تواند در هنگام پرواز به وزنی تقریباً بیش از 150 هزار کیلوگرم برسد. در مورد یکی از دو هواپیمایی که به برج‌ها اصابت کرده و به احتمال زیاد یک بوئینگ 767 بود، وزن آن حداکثر به حدود 186 هزار و 880 کیلوگرم می‌رسید.

ساختمان تجارت جهانی نیویورک

ساختمان جدید مرکز تجارت جهانی

ساختمان مرکز تجارت جهانی یک نیویورک (One World Trade Center) که به صورت ساده به آن 1 WTC یا 1 World Trade Center هم گفته می‌شود و در ابتدا به آن برج آزادی هم گفته می‌شد (که البته هنوز هم در محاوره به این نام خوانده می‌شود) ساختمان اصلی مجموعه جدید مرکز تجارت جهانی در جنوب منهتن در نیویورک در ایالات متحده آمریکا است، این برج که در شمال غربی محل مرکز تجارت جهانی قرار دارد به وسیله خیابان‌های وسی وست واشینگتن و فالتن محدود شده است، ساخت این آسمان‌خراش از 27 آوریل 2006 آغاز و در 3 نوامبر 2014 با ارتفاع 541 متر و 104 طبقه (که بلندترین آسمان خراش کل آمریکا به شمار می‌رود) افتتاح شد. طراح این آسمان خراش عظیم دانیال لیبسکند می باشد که در رقابتی برای گسترش طرح اصلی ساختِ دوباره مرکز تجارت جهانی در سال 2002 برگزار شد، پیروز شد. هزینه ساخت این آسمان خراش 104 طبقه 3.9 میلیارد دلار برآورد شده است و ساخت آن همانگونه که گفتیم، 8 سال به طول انجامیده است.
13 سال پس از حملات تروریستی یازده سپتامبر در شهر نیویورک، ساختمان جدید مرکز تجارت جهانی افتتاح شد و کارمندان کار خود را در این ساختمان بلند مدرن شروع کردند. حدود 175 کارمند انتشارات “کانده ناست” که از جمله ناشر مجله‌هایی نظیر “ووگ” و “ونیتی فر” است، به دفاتر جدید نقل مکان کرده‌اند و به دلیل همزمانی با برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا، آرام و بی سر و صدا و به دور از هیاهوی برگزاری جشن رسمی صورت گرفت. این ساختمان تازه تأسیس که “One World Trade Center” نام دارد، درست در مرکز قطعه زمینی که پیش‌تر برج‌های دوقلوی تجارت جهانی از آن سر بلند کرده بودند، بنا شده است. برخی بخش‌های جذاب این ساختمان نظیر جایگاه عمومی برای تماشای شهر نیویورک که در طبقه‌های 100 و 101 است در نظر گرفته شده است.

 

برگرفته شده از وبسایت لاگین برندز www.loginbrands.com

تصاویری زیبا از ساختمان جدید مرکز تجارت جهانی یک نیویورک را مشاهده کنید:

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

4 دیدگاه در “ساختمان تجارت جهانی نیویورک

  1. یاسری گفت:

    چه ساختمان هایی میسازن 🙄

    1. KALADAD گفت:

      بله دقیقا ، درضمن این ساختمان به شدت بر روی اقتصاد دنیا تاثیر گذار است

  2. یاسری گفت:

    چه قدر ساختمون سازیشون قویه

    1. KALADAD گفت:

      بله این ساختمان از لحاظ معماری بسیار پیشرفته می‌باشد

دیدگاهتان را بنویسید